Chirurgia Estetyczna Poznań

BRUKSIZM

Bruksizm dotyka aż 8-10 % populacji dorosłych osób. Jest to patologiczne tarcie zębami żuchwy o zęby szczęki, które objawia się zaciskaniem i zgrzytaniem zębami. Występuje najczęściej w nocy. Pacjent może nie być świadomy swojej dolegliwości, natomiast może odczuwać po przebudzeniu bóle głowy, szczęki lub innych części ciała. Choroba ta może mieć bardzo poważne konsekwencje zdrowotne tj:

• rozchwianie zębów w szczęce i w żuchwie
  • starcie koron zębowych i pękanie szkliwa
  • stany zapalne
  • bóle głowy karku i kręgosłupa
  • zwyrodnienie stawów skroniowo-żuchwowych

Bruksizm można skutecznie leczyć za pomocą najnowszych osiągnięć medycyny estetycznej.

Efekt

Leczenie Bruksizmu za pomocą bakteryjnej egzotoksyny rozluźnia mięśnie odpowiedzialne za zgrzytanie zębami. Dzięki temu problem ustaje. Efekt pojawia się już po kilku dniach. Rezultat utrzymuje się przez około 6 miesięcy. Po tym czasie zabieg wymaga powtórzenia. Jeśli przyczyną jest zły zgryz, lekarz może zalecić wspomaganie procesu leczenia bruksizmu, poprzez zastosowanie tzw. nakładki na zęby.

WSKAZANIA

Objawy, które mogą sugerować bruksizm wiążą się z różnymi obszarami i problemami zdrowotnymi. Do najważniejszych można zaliczyć:

• bóle głowy i ograniczona ruchomość głowy np. spowodowana przykurczem mięśni
  • bóle karku i pleców
  • zaburzenia słyszenia
  • różne objawy z obszaru jamy ustnej tj. ścieranie się i pękanie zębów, obniżanie się dziąseł, obniżanie się korzeni zębów, krwawienia dziąseł, przygryzanie policzków i języka
  • ból i zaburzona ruchomość stawów skroniowo-żuchwowych
  • przewlekły stres

Nie wolno bagatelizować objawów ze względu na poważne konsekwencje zdrowotne.

DZIAŁANIE I BEZPIECZEŃSTWO ZABIEGU

Zabieg przeprowadzany jest przez lekarza. Substancja działa tylko na ostrzykiwane miejsca (wybrane mięśnie), nie wchłaniając się do krwiobiegu. Zabieg jest bezpieczny i bezbolesny. Nie wymaga znieczulenia. Możliwe jest znieczulenie miejscowe na życzenie pacjenta.

CO SIĘ DZIEJE PODCZAS ZABIEGU

Substancja naturalna za pomocą strzykawki podawana jest miejscowo w wybrane obszary mięśniowe dzięki zablokowaniu przekaźnictwa nerwowo-mięśniowego zmniejsza się napięcie mięśni co skutkuje zminimalizowaniem objawów bruksizmu.

WYMAGANE BADANIA/ ZALECENIA PRZED ZABIEGIEM:

Przed zabiegiem lekarz przeprowadza wywiad w celu wykluczenia przeciwwskazań do zabiegu oraz dokładnie określa okolicę objętą zabiegiem.

ZALECENIA PO ZABIEGU

Właściwie od razu po zabiegu można wrócić do codziennych czynności.

CZAS TRWANIA ZABIEGU

od 15 do 30 minut

OKOLICE CIAŁA NA KTÓRE MOGĄ BYĆ OBJĘTE ZABIEGIEM

twarz